ایران/تبریز

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی از مهمترین عنصرها در عرصه تبلیغات محسوب می‌شود و شرکت‌های زیادی از این روش برای معرفی و ارائه محصولات خود استفاده می‌کنند در عکاسی تبلیغاتی بر اساس نیاز مشتریان تصاویر گرفته می‌شود و موردی دیگر این است که شما در هر موضوع رابط با عکاسی می‌توانید تنوع زیادی را داشته باشید چرا که ممکن است کسب و کار مورد نظر درباره مواد غذایی باشد و یا در مورد یک صنف بسیار بزرگی باشد که شما را به چالش بکشد. اصولاً معنی عکاسی تبلیغاتی این است که در نظر خود داشته باشید که مشتریان چه چیزی را در اولین نگاه به یک تابلو و یا بیلبورد می‌بینند قطعاً شما هم اگر دقت کرده باشید خواهید دید که اولین موردی که به چشم مخاطب مهم است تصویر آن است و می‌توان گفت که عکسی که در بیلبوردها به کار می‌رود بیشترین سهم در تأثیر گذاری را نسبت به دیگر عناصر موجود دارد برای همین باید با استفاده از ابزارهای حرفه‌ای و مناسب به یک نتیجه خوب و جذاب برسید.

عناصر مهم در عکاسی تبلیغاتی

در عکاسی تبلیغاتی مثل دیگر موارد موجود انتخاب یک مکان مناسب برای عکاسی بسیار مهم است برای مثال شما در کنار بیلبورد و تابلوهای تبلیغاتی از نمونه‌های دیگری نیز استفاده می‌کنید مثل بروشور و کاتالوگ‌ها چه در نمایشگاه‌ها و یا در مواقع ارائه در بین عموم باید این را در نظر داشته باشید که مخاطب در هر صفحه از یک کاتالوگ باید یک نمونه از تصاویر شما را ببیند و تصمیم خود را نسبت به آن بگیرد برای همین کیفیت و طراحی بسیار موارد مهمی در این زمینه هستند. در بخش کیفیت چند مورد وجود دارد که باید در تنظیم و انتخاب آن‌ها بسیار دقت کرد اولین نمونه درباره ترکیب‌بندی در تصاویر است که Composition  نام دارد در بخش بعدی انتخاب رنگ مناسب یا Color Space است در کیفیت تصاویر یک عنوان مهمی وجود دارد که به نام Resolution است در این مورد باید نسبت به کیفیت یک دوربین عکاسی از Resolution  های بالایی استفاده کنیم تا در بهترین نحوه یک عکس با کیفیت ارائه بدهید.

انواع عکاسی تبلیغاتی

از عکاسی تبلیغاتی در عرصه‌های زیادی استفاده می‌کنند و برای همین این موضوع باعث شده که عکاسی‌ها تنوع زیادی داشته باشد در این بخش به انواع نمونه موجود می‌پردازیم تا آشنایی کامل نسبت به آن‌ها داشته باشید.

عکاسی غذا

اولین مورد عکاسی غذا است همان‌طور که شما هم می‌دانید امروزه ترویج و جلب توجه به مواد غذایی نسبت به گذشته بسیار رونق یافته است و رقابت‌های زیادی در این زمینه قرار دارد. امروزه در بستر فضای مجازی نمونه‌های زیادی از عکاسی تبلیغاتی را می‌توانید ببینید برای مثال افرادی جدا از عکاسی از غذا در کنار آن ویدیوهای سرو غذا و یا تهیه آن را نیز به اشتراک می‌گذارند تا تأثیرگذاری بیشتری در کنار موارد موجود داشته باشند و یا در نمونه‌های دیگر با ارائه تصاویر بسیار با کیفیت به عنوان یک معرفی بسیار حرفه‌ای استفاده می‌کنند و در عنوان از نحوه تهیه آن نیز به اشاره می‌شود تا در ذهن مشتری تأثیر مثبتی را بگذارد نسب به تهیه آن اطمینان کامل را داشته باشد.

عکاسی معماری

مورد بعدی عکاسی معماری است معنی  و مفهوم از این مورد این است که معماری‌های بزرگ و معروف و جذابیت‌های آن را به مخاطب در عنوان یک تصویر با کیفیت ارائه بدهیم. همچنین در مواردی چون در کسب و کارهای املاک از عکاسی معماری استفاده می‌کنند تا به مشتریان یک معرفی مناسب از سازه مورد نظر داشته باشد عکاسی از فضای داخلی نیز بسیار مهم است ولی این نمونه از زیر شاخه عکاسی معماری محسوب می‌شود و اولویت بیشتر از فضای خارجی است ولی اگر قصد معرفی کامل و حرفه ای نسبت به یک پروژه را دارید باید از هر دو مورد استفاده کنید. در عکس‌های تبلیغاتی استفاده از تکنیک‌های متنوع و ایجاد یک رویه متفاوت باید به طریقی باشد که همه عناصر موجود در یک عکاسی کاملا رعایت شود عنصر مهمی چون نورپردازی از مواردی است که باید در این باره بسیار با دقت استفاده شود چرا که در هر سازه‌ای یک روحیه و شخصیت وجود دارد و اگر یک عکس بتواند در کنار جلب توجه و جذب مشتری ویژگی‌های یک سازه را نیز به مشتری نشان بدهد یعنی توانسته که یک احساس مشترک بین مخاطب و سازه را ایجاد کند.

عکاسی خودرو

این مورد از قدیمی‌ترین نمونه‌های موجود در عکاسی تبلیغاتی است چرا که از اولین خودروها تا این زمان از عکاسی برای معرفی استفاده می‌کردند در این نوع عکاسی از بخش‌های متعدد خودرو عکس برداری می‌شود و تحت عنوان یک کاتالوگ عرضه می‌شود این را در نظر داشته باشید که هر چه قدر در تصاویر خود جذابیت و احساسات زیادی را جلوه بدهید باعث برجسته شدن ویژگی‌های خودرو می‌شوید و مخاطبین زیادی را تحت تأثیر می‌گذارید. مثل موارد قبلی تصاویر یک پل ارتباط میان مشتریان و شرکت‌ها است به همین دلیل در عرصه خودرو سازی از موارد بسیار حرفه‌ای استفاده می‌شود چرا که امروزه می‌توانید خودروی مورد نظر خود را به صورت آنلاین و با طراحی دلخواه خریداری کنید و در طی زمانی کوتاه تحویل بگیرید برای همین در سایت‌های فروش خودرو از عکس‌های با کیفیت استفاده می‌شود تا مشتریان با اطمینان کامل خرید خود را انجام دهند.

دانش‌های مورد نیاز یک عکاس

در صنعت تبلیغات رقابت بسیار بزرگی وجود دارد و موفقیت در این زمینه بستگی به مهارت و تجربه دارد. آموزش‌های تخصصی زیادی در عکاسی تبلیغاتی وجود دارد که عکاس‌ها می‌توانند با استفاده از آن‌ها اطلاعات خود را نسبت به عکاسی افزایش بدهند مهارت‌های چون شناخت بازاریابی، درک فرهنگ از موارد مهم در عکاسی هستند. اصول حرفه‌ای عکاسی را نیز نباید به هیچ وجه از دست ندهید و در پروژه خود به نحوی مناسب به کار ببرید مثل شناخت رنگ و نور، افکت، نرم‌افزارهای طراحی می‌تواند شما را در مسیر تبدیل شدن به یک عکاس حرفه‌ای کمک کند.

نکات مهم در عکاسی تبلیغاتی

در عکس‌های خود از پس زمینه‌های طرح‌دار به هیچ عنوان استفاده نکنید چون اولویت اصلی در هر تصویر سوژه آن است و استفاده از طرح می‌تواند ذهن مخاطب را از موضوع منحرف کند و پیامی را که می‌خواستید به مخاطب خود انتقال دهید در اولین قدم ناکام می‌ماند.

از نماهای مختلف از سوژه خود عکس برداری بکنید تا چرا که در مواقعی که مشتریان از سایت‌های فروشگاهی محصولی را خریداری می‌کنند نمی‌توانند آن را لمس کنند برای همین خواستار این هستند که محصول را زوایای مختلف ببینند تا تصمیم خود را نسبت به خرید آن بگیرند برای همین باید از هر جزییات و نکته در سوژه خود عکس‌برداری کنید و یک پروژه کامل را ارائه بدهید.

دقت کنید که محصولی را می‌خواهید از آن عکس‌برداری کنید کاملا سالم و تمیز باشد تا در موقع ارائه آن مشکلی پیش نیاید برای مثال این را در نظر داشته باشید که شما از یک لباس عکاسی کردید ولی در حین اشتراک‌گذاری آن روی پارچه آن یک لکه کوچک وجود داشته باشد به نظر شما در ذهن مشتریان چه فکری نسبت به شرکت ایجاد می‌شود برای همین باید قبل از هر پروژه سوژه مورد نظر بسیار نظارت کنید و در مواقعی می‌توانید از نرم‌افزارهای گرافیکی برای اصلاح کردن آن استفاده کنید.

در هر عکاسی حتماً این را در نظر داشته باشید که لوگوی شرکت در عکس به طور واضح دیده شود و در مواقعی آن را با نرم‌افزار به تصاویر اضافه کنید چرا لوگو نشان دهنده شرکت مورد نظر است و باید در هر معرفی وجود داشته باشد.

در عکاسی‌های خود تنظیمات مناسبی را به کار ببرید تا بتوانید معنی کامل تصاویر را به مخاطب ارائه بدهید برای همین در عکس برداری متعددی به اندازه واقعی محصول نیز اشاره می‌شود با عناصری چون استفاده از یک دست و یا قرار دادن محصول در کنار اشیایی ابعاد واقعی آن را به مشتری نشان می‌دهند.

ما در شرکت تبلیغاتی مادو با استفاده از به روزترین روش ها و پیشرفته ترین ابزار ها به وسیله ی افراد مجرب و باتجربه اقدام به انجام انواع خدمات تبلیغاتی ماننده طراحی و گرافیک، لوگو و نشان، چاپ افست، مدیریت اینستاگرام، طراحی سایت و سئو، عکاسی صنعتی و موارد بسیار دیگری می کنیم که این خدمات شامل زیر شاخه های گسترده ای از قبیل برچسب،بروشور، بسته بندی، بنرهای انتخاباتی، بنرهای اینستاگرامی، بنرهای تبلیغاتی، پوستر، تابلو و بیلبورد، تراکت، تقویم، ست اداری، سربرگ، کاتالوگ، کارت ویزیت، کیف دستی و …  هستند. هدف ما در شرکت تبلیغاتی مادو انجام کار ها با کیفیت عالی و قیمت مناسب برای مشتریان خود در کمترین زمان ممکن هست.