ایران/تبریز

راه‌اندازی پیج جدید در اینستاگرام

راه‌اندازی پیج جدید در اینستاگرام

همانطور که می‌دانید راه‌اندازی پیج جدید در اینستاگرام کاری بسیار ساده می‌باشد که اینستاگرام از همان ابتدا یک شبکه اجتماعی جهت سرگرمی شناخته شد و اکثریت مردم برای ایجاد ارتباط از طریق عکس و پیام استفاده می‌کرد تا اینکه در سال 2016 قالبلیت جدیدی به این اپلیکیشن اضافه شد که همان Business account بود.

افرادی که دارای کسب و کار بودند و یا مهارتی را داشتند به طریق پیج بیزینس شروع به فعالیت کردند که باعث درآمدزایی و پیشرفت چشمگیری در مشاغل شد. به دلیل اینکه به آسانی می‌توان تبلیغات خود را انجام داد که استقبال شدیدی از طرف کارفرماها برای راه‌اندازی پیج اینستاگرام ایجاد شده است. حتی افراد زیادی به عنوان بلاگر فعالیت می‌کنند که با جذب فالوور تبلیغات دیگر کسب و کارها را نیز انجام می‌دهند.

برای وارد شدن به این شبکه مجازی، در همان ابتدا اگر راه‌اندازی پیج جدید به صورت اصولی باشد در نتیجه از هر نظر سود بیشتری هم خواهید کرد. این کار را می‌توانید به فرد متخصص هم بسپارید که شرکت تبلیغاتی مادو در تبریز صفر تا صد راه اندازی و مدیریت اینستاگرام را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهد تا در میان مشغله‌های شغلی‌تان دغدغه‌ای در این مورد نداشته باشید.

و یا خود باید با رعایت اصولات، فعالیت‌های پی در پی و محتوای باکیفیت شروع به کار کنید که باید زمان کافی برای بازدهی بهتر داشته باشید.

این مورد هم ناگفته نماند که اگر به تازگی می‌خواهید شغلی را از طریق اینستاگرام برای خود راه اندازی کنید باید هدف و برنامه‌ریزی دقیق برای خود مشخص کنید. و برای انتخاب حرفه باید علایق خود، میزان توانایی سرمایه گذاری (نسبت به میزان سرمایه باید برنامه‌ریزی داشته باشید) و نیاز جامعه را بسنجید تا بتوانید موفقیت بیشتری را کسب نمایید. توصیه می‌شود در این مورد در ابتدا با فرد باتجربه هم حتماً مشورت کنید.

 

راه اندازی پیج جدید در اینستاگرام

 

در این مقاله می‌خواهیم تمامی اصولات را از همان ابتدای راه اندازی پیج جدید مخصوصاً در پیج‌های بیزینسی ارائه دهیم:

  • در همان ابتدا در بازگشایی پیج نام کاربری واضح که مشخص کننده نام کامل شخصی خود یا عنوان نوع کسب و کارتان باید باشد، به صورتی که به راحتی همیشه در ذهن کاربران باشید و از نام‌های پیچیده و نامفهوم به هیچ عنوان استفاده نکنید.
  • مرحله بعدی تصویر پروفایل واضح از خود و یا از لوگوی کسب و کارتان که مشخص کننده نام و برند شغلتان می‌باشد استفاده کنید.
  • برای پیج بیزینسی در Bio باید عنوان فعالیت خود را از لیست انتخاب کنید که این فعالیت‌ها شامل:

هنرمند (artist)، موسیقی دان یا نوازنده (musician)، بلاگر (blogger)، عکاس (Photographer)، رستوران (Restaurant)، زیبایی، آرایشی، خود مراقبتی (Beauty, cosmetic & personal care)، سلامت و زیبایی (Health/beauty)، آموزشی و یا تحصیلات (Education)، نویسنده (Writer)، بلاگ شخصی (Personal blog)، محصولات و یا خدمات (Product/service)، انجمن (Community)، پوشاک و برند (Clothing, Brand)، خرید و فروش (Shopping & retail) و… می‌باشند. که باید نسبت به شغل و فعالیت خود انتخاب کنید.

  • سپس که مراحل اکانتی خود را طی کردید باید Bio تکمیل با محتوای مختصر که ارائه دهنده اطلاعات اولیه از شما باشد تا مخاطب را جذب کند.

در این قسمت می‌توانید نوع فعالیت خود را مطرح کنید که در همان ابتدا مخاطب با فعالیت پیج شما آشنا شود. از دیگر موارد راه‌های ارتباطی خود اعم از شماره تماس، آدرس محل کار و آدرس وب سایت خود را درج کنید.

برای قسمت راه‌های ارتباطی به دلیل اینکه Bio شلوغی از نظر دید نداشته باشید می‌توانید از سایت Zil.link استفاده کنید که کاربرد و نحوه استفاده از زیلینک را در مقاله ارتباط زیلینک با اینستاگرام توضیح داده‌ایم.

تمامی این مراحل ابتدایی را که طی کردید سپس به مرحله تولید محتوا خواهید رسید که در واقع به حالت ساده می‌توان گفت مهمترین عامل برای معرفی خود و شغلتان می‌باشد که بیشتر به این دلیل مخاطبان جذب پیجتان خواهند شد تا تبدیل به فالوور شوند.

با استوری‌های روزانه به صورت مرتب و پست گذاری با محتوای ارزشمند و باکیفیت می‌توانید پیجی کاربردی بسازید. البته که نکات ریزی برای تک تک این موارد وجود دارد مثلاً اگر محصولاتی برای فروش و معرفی دارید با عکاسی و طراحی‌های حرفه‌ای، با ساخت (رنگبندی و کاورهای جذاب برای پست‌ها) پیج، ترفند هایی هستند که برای یک پیج حرفه‌ای باید استفاده کنید.

مورد مهم دیگر فالوورگیری می باشد که برای یک پیج تازه راه‌اندازی شده سخت ترین بخش می‌باشد برای این کار سعی کنید:

  • اعتمادسازی ایجاد کنید تا فالوورهای ثابت داشته باشید.
  • از فالوورگیری‌های فیک جداً خودداری کنید که نابود کننده کامل پیج هستند.
  • در ابتدا، هم شغل‌های خود را که پیج قدرتمند دارند می‌توانید فالو کنید تا تعامل ایجاد کنید. (این روش باعث می‌شود که در جستوجوگر اینستاگرام دیده شوید.)
  • هر کسی که شما را فالو می‌کند اکسپت کنید. و یا در تنظیمات اینستاگرام می‌توانید تعیین کنید که وقتی مخاطبی شما را فالو می‌کند مستقیم جز فالوورتان باشد و نیاز به اکسپت آن نباشد.
  • همچنین می‌توانید از پیج‌های نو پای دیگر درخواست تعامل کنید یعنی آن‎ها در استوری خود پیج شما را معرفی کنند و شما نیز همچنین این کار را برای آن‌ها انجام دهید در این صورت هیچ مبلغی را هم پرداخت نخواهید کرد.
  • به سوالات مخاطبان حتماً پاسخ دهید، با بی پاسخ گذاشتن فالوور باعث سلب اعتماد آن‌ها می‌شود.
  • می‌توانید در قسمت هایلایت بیوگرافی و معرفی از کسب و کار و یا خودتان داشته باشید تا به این طریق بیشتر با شما آشنا و جذب شوند.
  • از ایده های جدید در پیج خود استفاده کنید تا نسبت به رقبای خود متمایز باشید. که در مقاله از کجا ایده برای طراحی اینستاگرام پیدا کنیم؟ راهکار هایی در این مورد ارائه داده‌ایم.

همچنین برای راعایت اصول محتوایی اینستاگرام در پست‌های خود حتماً کپشن داشته باشید به صورتی که تکمیل کننده توضیحات پست شما باشد. و هشتگ گذاری حتماً انجام دهید که این مورد را به صورت اصولی و کامل در مقاله روش هشتگ گذاری توضیح داده‌ایم.

تنها از پست و استوری تصویری استفاده نکنید زیرا برای مخاطبان پس از مدتی خسته کننده خواهد بود از محتوای متنوع مثلاً ویدئویی یا متنی استفاده کنید. ابزار هایی هستند که می‌توانند در تولید محتوا و طراحی کاربردی باشند که در مقاله معرفی ابزارهای اینستاگرام می‌توانید آشنا شوید.

پس از راه‌اندازی پیج جدید این‌ها مواردی هستند که جهت مدیریت اینستاگرام باید استفاده کنید تا بتوانید وارد اکسپلور هم شوید و همچنین در مقاله مدیریت اینستاگرام نیز مواردی را به صورت تکمیلی ارائه و توضیح داده‌ایم.

 

راه اندازی پیج جدید در اینستاگرام

 

حالا سوالی که پیش می‌آید این است. کسانی پیج اینستاگرام بیزینسی دارند، چه زمانی باید پیج جدید راه‌اندازی کنند؟

وقتی شما یک پیج اینستاگرام دارید اگر هدفتان درآمدزایی بیشتر می‌باشد باید مدیریت آن را به صورت حرفه‌ای نیز انجام دهید تا به اصلاح مورد محبوبیت و اعتماد مخاطبان قرار بگیرید که مشتری زیاد هم داشته باشید. در مواردی پیج شما کارایی را دیگر از دست می‌دهد، این زمانی رخ می‌دهد که توجهی به فعالیت‌های خود به صورت مرتب و یا محتوای باکیفیت نداشته باشید در این صورت با شروع دوباره فعالیت به صورت حرفه‌ای می‌توانید دوباره پیج خود را زنده کنید، به احتمال زیاد فالوور نیز از دست داده‌اید ولی با شروع فعالیت و ایجاد تنوع می‌توانید دوباره جذب فالوور کنید.

و یا به احتمال زیاد فعالیت دارید ولی به دلیل محتوای ضعیف جذب فالوور ندارید که در این مورد هم می‌توانید پیج خود را احیا کنید. برای این موارد که پیجی سست دارید نیاز به راه اندازی پیج جدید از اول نیست.

ولی اگر دارای فالوور فیک می‌باشید یعنی غیرواقعی هستند در این صورت هر چقدر هم فعالیت داشته باشید باز هیچ ارزشی ندارد، فالوورهای واقعی و وفادار هستند که پیج شما را زنده نگه می‌دارند و باعث کسب و کار بیشتر شما می‌شوند.

پس اگر فالوور هایتان غیر واقعی هستند و مخصوصاً صرفاً جهت عدد خریداری کرده‌اید باید پیج جدید راه‌اندازی کنید و از اول به حالت اصولی و استاندارد فعالیت کنید. همچنین در این مورد می‌توانید بین دو پیج هم تعامل ایجاد کنید یعنی در پیج قدیمی با معرفی پیج جدید، اگر فالوور هایی واقعی در آن پیج دارید به سوی پیج جدیدتان بیایند.

 

در نتیجه برای راه اندازی پیج جدید اینستاگرام باید از ابتدا پایه‌ای قوی برای پیج خود ایجاد کنید و با هدف و اصول پیش ببرید. همانطور که در ابتدا هم گفتیم شرکت تبلیغاتی مادو مدیریت اینستاگرام تمامی کسب و کارها را توسط کادر حرفه‌ای انجام می‌دهد که علاوه بر این خدمات طراحی وب‌سایت، سئو وب‌سایت، عکاسی صنعتی، طراحی تراکت و… را انجام می‌دهد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.