ایران/تبریز

نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام

نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام

یکی از روش‌هایی که میزان بازدید پست و استوری در اینستاگرام را افزایش می‌دهد هشتگ گذاری می‌باشد. کاربران با search کلمه کلیدی در explore همراه با # در آغاز کلمه، در اکسپلور تمامی پست‌های مرتبط آورده می‌شود. در واقع هشتگ دسته بندی انواع محتویات و موضوعات در اینستاگرام می‌باشد.

استفاده از هشتگ گذای اصولی تأثیر فراوانی در میزان کیفیت پیج اینستاگرام دارد و برعکس هشتگ‌های غیراصولی بسیار مضر می‌باشند. همانگونه که از مهمترین موارد مدیریت اینستاگرام هشتگ گذاری می‌باشد، در این مقاله درمورد انواع روش‌های هشتگ گذاری بحث خواهیم کرد.

 

نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام

 

اگر به صورت تخصصی به انواع و نحوه هشتگ گذاری بپردازیم. در ابتدا از دو نوع هشتگ گذاری در اینستاگرام استفاده می‌شود. در Branded Hashtags که شامل نام فرد، برند و نوعی تبلیغ می‌باشد. در این نوع هشتگ مشتریان شما می‌توانند زمانی که محصولی از شما خریداری و یا خدماتی برای آن‌ها انجام داده‌اید، نام برند و محصول شما را در پیج اینستاگرام خود هشتگ بزنند که باعث تبلیغات و برند شما بیشتر شناخته می‌شود، به این وسیله نیز می‌توانید تحلیل کنید که چه میزان نام و برند شما سرچ و بازدید شده است.

نوع دیگر Community Hashtags می‌باشد که صرفاً هشتگ‌های عمومی می‌باشد و برای معرفی محصول یا برند و در تبلیغات تأثیری ندارد. هر کاربری در پیج اینستاگرام خود می‌تواند از هشتگ‌های عمومی برای مختلف و متنوع در پست و استوری خود برای افزایش و جذب فالوور استفاده کند.

تکنیک هایی برای هشتگ گذاری اصولی هستند که برای بیشتر دیده شدن پست و استوری موثر می‌باشند، برای کسب و کار بهتر باید از هشتگ‌های خاص و جذاب و مرتبط با نوع فعالیت استفاده شود. بیشتر کسب و کارها 2 یا 3 هشتگ خاص خود را دارند که همیشه در پست‌های خود استفاده می‌کنند و به صورت اختصاصی می‌باشد.

در نتیجه از هشتگ‌های نامرتبط که به نوع فعالیت و تخصص شما ربطی ندارد استفاده نشود. بعضی از افراد برای جذب شدن فالوور  از هشتگ‌های معروف و خاص ولی غیرمرتبط استفاده می‌کنند ولی این روش پس از مدتی باعث می‌شود پست به عنوان اسپم از طرف اینستاگرام شناخته شود و درنتیجه فالوورها به مرور زمان کاهش خواهد یافت.

از موارد دیگر استفاده بیش از حد از هشتگ‌ها می‌باشد که باعث بروز مشکلات جانبی می شود. در صورت زیاده روی کردن در هشتگ گذاری مخصوصاً در محتوای غیر مفید پست، هم باعث کاهش مخاطبان و اینکه اینستاگرام به عنوان اسپم شناسایی می‌کند. اینستاگرام برای هر پست حداقل 30 و برای استوری 10 عدد هشتگ اجازه داده است.

در ابتدا هم اشاره کردیم که هشتگ گذاری باعث دیده شدن پست و استوری شما می‌شود پس باید از هشتگ‌های مفهومی استفاده شود. مخاطبی که موضوعی را در اکسپلور با هشتگ search می‌کند اگر از هشتگ‌های مفهومی و معنی‌دار استفاده کنید با پست‌های شما مواجه خواهند شد. و به این طریق پست و صفحه اینستاگرام شما را بازدید و منجر به فالو کردن خواهد شد.

تصاویری که در پست اینستاگرام خود استفاده می‌کنید اگر در کپشن هشتگ نام کاربری خود را بگذارید برای بهتر دیده شدن و جذب فالوور خواهد شد. یا مخاطبی که به تصاویر شما علاقمند هست با search نام کاربری شما به راحتی پست‌های شما را نیز خواهد دید.

برای تصاویری که در اینستاگرام پست می‌کنید موضوعی انتخاب کنید و از این موضوع در هشتگ به کار ببرید. وقتی مخاطب آن موضوع را search  می‌کند تصاویر شما را نیز خواهد دید که باعث جذب و افزایش فالوور می‌شود. و نیز از نام مکانی که در آنجا عکس گرفته‌ و پست کرده‌اید را به عنوان هشتگ استفاده کنید. مخاطبی که آن مکان را search می‌کند تصویر شما را نیز خواهد دید و بازدید پیج شما افزایش می‌یابد.

اگر از دوربین حرفه‌ای، نرم‌ افزارهای حرفه‌ای و تکنیک‌های خاصی برای عکاسی و محتواهای خود استفاده می‌کنید می‌توانید از نام آن‌ها به عنوان هشتگ استفاده کنید. وقتی مخاطب این تکنیک هارا search می‌کنند تصاویر شما را نیز خواهند دید که به عنوان پیجی حرفه‌ای شناخته می‌شوید.

تمامی مواردی که توضیحاتی دادیم از تکنیک هشتگ گذاری می‌باشند که می‌توانید در روند پیشرفت اینستاگرام خود استفاده کنید.

وقتی موضوعی را در اکسپلور اینستاگرام با # جستجو می‌کنید بعضی پست هارا را در همان اول صفحه می‌آورد که در آن‌ها نکاتی رعایت شده است. اول اینکه میزان استفاده از یک هشتگ می‌باشد، از هشتگ خاص خود هر چند یکبار در زیر پست استفاده کنید تا بیشتر دیده شوید. میزان محبوبیت پست مهم می‌باشد هر چقدر پستی بیشتر لایک و کامنت داشته باشد وارد اکسپلور خواهد شد، زمان و تاریخ انتشار پست نیز از موارد مهم می‌باشد، میزان استفاده مخاطبان از آن هشتگ نیز مهم می‌باشد به همین علت هشتگ‌های مفهومی گفتیم کاربردی‌تر هستند.

و ممکن است از هشتگی در پست‌های قدیمی استفاده کرده‌اید ولی چون کاربردی و محبوبیت بیشتری دارد هنگامی که مخاطبی عنوان را جستجو می‌کند پست شما را نیز بازدید خواهد کرد.

اگر پیج شما Business می‌باشد اگر در پست خود به قسمت insight بروید می‌توانید میزان بازدید پستتان از طریق هشتگ هارا ببینید تا آنالیز کنید در چه حد تأثیرگذار بودند.

پست‌های رقبا و موفق را می‌توانید بررسی کنید تا ببینید از چه نوع هشتگ هایی بیشتر استفاده کرده‌اند که باعث افزایش فالوور و بازدیدشان شده است.

بعضی افراد تصور دارند که هشتگ مخصوص پست و استوری می‌باشد ولی اینستاگرام قابلیتی که دارد از هشتگ در قسمت Bio هم می‌توان استفاده کرد. که در bio از معرفی کسب و کار استفاده می کنند مثلاً شغل شما حسابداری می‌باشد می‌توانید از هشتگ #حسابداری – #حسابرسی – #امورات-مالی استفاده کنید تا مخاطبی که این عنوان هارا search می‌کند از پیج شما هم بازدید کند.

یک عاملی در اینستاگرام وجود دارد که شادوبن هست. در الگوریتم شادوبن باعث می‌شود که پست‌های شما در هشتگ دیده نشود. اینستاگرام برای راحتی و امنیت کاربران مقرراتی ایجاد کرده است که عدم رعایت آن‌ها منجر به شادوبن و یا اسپم شدن می‌شود. که این عوامل استفاده از هشتگ‌های ممنوع و نامناسب، استفاده بیش از حد از هشتگ‌های تکراری، استفاده بیش از 30هشتگ در یک پست می‌باشد.

 

نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام

 

درنتیجه به حالت کل روش هشتگ گذاری برای مدیریت اینستاگرام از مهمترین فاکتورها برای دیده شدن می‌باشد. مخصوصاً تمامی کسب و کارها که قصد درآمدزایی و جذب فالوور دارند از این روش حتماً به صورت اصولی باید استفاده کنند تا در explore بیشتر دیده و شناخته شوند.

شرکت تبلیغاتی مادو در تبریز مدیریت اینستاگرام شما را به صورت حرفه‌ای با رعایت تمامی اصول‌ها جهت پیشرفت در کسب و کار شما انجام می‌دهد. علاوه بر اینستاگرام با داشتن یک وب سایت با سئو حرفه‌ای و انجام تبلیغات محیطی مانند تراکت، تابلو و بیلبورد می‌توانید کسب و کار خود را گسترش دهید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.