logo

ایران/تبریز

بروشورها چه کاربردی دارند

امروزه صنعت تبلیغات راه‌های زیادی را برای شرکت‌ها ارائه می‌دهد، یکی از این روش‌ها استفاده از بروشورهای تبلیغاتی است که در همه مشاغل از جمله مشاغل حرفه‌ای کارایی بالایی دارد. بروشورها اطلاعات خاصی را برای مخاطب ها ارائه می‌دهند تا مشتریان نسبت به شرکت تمامی اطلاعات لازم را دریافت کنند و آشنایی کامل را داشته باشند. بروشورها تنها در راه تبلیغات استفاده نمی‌شوند بلکه کاربردهای زیادی هم دارند، شما می‌توانید از بروشور در خدمات آموزشی و اطلاع دهی نیز استفاده کنید و یک روش مناسب برای تعامل با مخاطب‌های خود را  ایجاد کنید.

در بخش طراحی بروشور ابزارهای زیادی وجود دارد و می‌توانیم از نرم‌افزارهای گرافیکی زیادی در این زمینه استفاده کنیم. بهترین نرم‌افزار در این زمینه Adobe In Design CC است، این نرم افزار قابلیت زیادی را ارائه می‌دهد که در زمینه طراحی بروشور بسیار کاربردی هستند. از جمله قابلیت چند صفحه‌ای از موارد مهم این نرم‌افزار است که شما می‌توانید با این قابلیت چند صفحه را در یک بخش کار کنید و یک بروشور کامل را در زمان کمی طراحی کنید. استانداردهای موجود در این نرم‌افزار بسیار باکیفیت است و نرم‌افزارهای زیادی تعامل دارد، از جمله Photoshop  و محیط کاری بسیار ساده‌ای دارد که کار با آن را بسیار آسان کرده است.

 

بروشور
بروشور

 همان‌طور که گفتیم در بروشورهای تبلیغاتی بیشترین چیزی که مشتریان را تحت تأثیر می‌گذارد نحوه ساخت و کیفیت آن است چرا که هر چه‌قدر در طراحی و نمایش بروشور خلاقیت داشته باشید بیشتر طرف مقابل را تحت تأثیر می‌گذارد، برای مثال در بعضی از نمونه‌های موجود در بین بروشورها بعضی مدل‌ها دارای خلاقیت‌های خاصی در خود هستند از جمله وقتی شما بروشور را باز می‌کنید صفحات آن مثل یک گل باز می‌شوند، یعنی به نحوی شکوفا می‌شود این یکی از بهترین روش‌های خلاقانه در طراحی یک بروشور است که می‌تواند تأثیر بسزایی را در پیشرفت و معرفی شرکت را در جامعه داشته باشد.

استفاده از بروشور مزایای زیادی را به همراه دارد که برای شرکت‌ها یک راه مناسب را ایجاد می‌کند اولین نقطه مهم این که توزیع بروشور از راحت‌ترین موارد درباره بروشور است چرا که توزیع یک مسلئه مهم است و باید اسم شرکت خود را در بین عموم ترویج دهید، برای مثال می‌توانید بروشورهای خود را در نمایشگاه‌ها و یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دید عموم بگذارید تا یک تبلیغات گسترده را در یک مکان محدود انجام دهید.

در یک مورد مهم دیگر هزینه این محصول است که برای همه شرکت‌هایی خواستار یک تبلیغ عالی با قیمت مناسب هستند این محصول بسیار مناسب چرا که هزینه بسیار کمی در قبال چاپ دارد و با سفارش تیراژ بالا می‌توانید قیمت هزینه کمی را پرداخت کنید. دقت داشته باشید که بروشوری که شما دارید توزیع می‌کنید می‌تواند یک احترام و اعتبار منحصر به فردی نسبت به شرکت شما ایجاد کند و باعث رشد و تقویت شما در بین رقبای خود شود و تبدیل به یک شرکت پیشرفته در عرصه خود شوید.

سایزهای موجود برای چاپ یک بروشور در چند اندازه محدودی است که بیشترین استفاده از این سایزها است، اصولاً در تمامی بروشورها اندازه 19 در 19 استفاده می‌شود و این سایز تقریباً در تمامی بروشورها یکسان است دیگر سایزهای مورد استفاده در بروشورها سایزهای DL و Legal  است که بر حسب سفارش انتخاب می‌شوند و در شرکت‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد سایز DL بر حسب اندازه یک پاکت است یعنی بروشور در یک پاکت ارائه می‌شود پاکت هایی چون ملخی و یا اداری که استفاده زیادی دارند. مورد بعدی Legal است که در کشور های اروپایی بیشتر استفاده می‌شود و دارای استاندارد بالایی است.

کاغذ مورد استفاده در بروشورهای تبلیغاتی از جنس گلاسه است و یک لایه مقاوم و جذاب را برای یک بروشور ایجاد میکند و باعث می‌شود در طی زمانی طولانی بروشور ماندگاری داشته باشد، همین مسلئه کیفیت نیز یک جنبه مثبت برای شرکت شما دارد چرا که هر چه قدر محصول شما در مقاومت و کیفیت خوب باشد باعث می‌شود در انتخاب مشتریان نیز تاثیر بگذارد. بروشورها  قابلیت خاصی که دارند، با تا کردن آن می‌توانید چند صفحه را در یک جا داشته باشید به این عمل تعداد لت می‌گویند در این مورد هر بروشور اگر 3 بار تا بشود از اصطلاح لت استفاده می‌شود آن یعنی بروشور دارای 3 لت است و در زوایای مختلفی تا می‌شود از جمله مدل آکاردئونی که بیشترین مورد استفاده شده در بروشورها است در این نوع لت‌ها صفحه اصلی در داخل مانده و صفحه معرفی در بیرون نمایان می‌شود.

نحوه لت کردن بروشور نیز متناسب برای هر شغلی متفاوت است برای مثال برای مشاغل صنعتی که کالاهای صنعتی را ارائه می‌دهند لت آکاردئونی مناسب است چرا که یک ارتباط یک پارچگی میان طرف مقابل قرار می‌دهد همچنین انتخاب رنگ مناسب برای هر کسب و کار هم خیلی مهم است چرا که یک رنگ نشان دهنده شخصیت و جدیت شما است و شما باید از رنگ متناسب به شغل خود استفاده کنید. رنگ نشان دهنده احساس است پس می‌توانید از طریق یک رنگ پیام خود را به طرف مقابل برسانید مثلا در رنگ‌ها زرد و قرمز از رنگ‌های جلب توجه است و برای مثال در مشاغلی که می‌خواهند یک تخفیف یا پیشنهاد را بیشتر در بین عموم تحت تاثیر قرار بگیرد می‌تواند از رنگ‌های زرد و قرمز در بروشور استفاده کنند. در طرفی دیگر مشاغلی همچون مشاوران و روانشناسان برای ایجاد آرامش و اعتماد در بین عموم باید از رنگ هایی خاص استفاده کنند تا تاثیر مطلوبی را داشته باشد برای مثال رنگ‌های آبی و بنفش از رنگ‌های آرامش بخش هستند و بیشتر در مطب‌ها و دفترهای مشاوره بیشتر استفاده می‌شوند.

در بخش طراحی بروشور ابزارهای زیادی وجود دارد و می‌توانیم از نرم‌افزارهای گرافیکی زیادی در این زمینه استفاده کنیم. بهترین نرم‌افزار در این زمینه Adobe In Design CC است این نرم افزار قابلیت زیادی را ارائه می‌دهد که در زمینه طراحی بروشور بسیار کاربردی هستند از جمله قابلیت چند صفحه‌ای از موارد مهم این نرم‌افزار است که شما می‌توانید با این قابلیت چند صفحه را در یک بخش کار کنید و یک بروشور کامل را در زمان کمی طراحی کنید. استانداردهای موجود در این نرم‌افزار بسیار باکیفیت است و نرم‌افزارهای زیادی تعامل دارد از جمله Photoshop  و محیط کاری بسیار ساده‌ای دارد که کار با آن را بسیار آسان کرده است.

 همان طور که گفتیم در بروشورهای تبلیغاتی بیشترین چیزی که مشتریان را تحت تأثیر می‌گذارد نحوه ساخت و کیفیت آن است چرا که هر چه‌قدر در طراحی و نمایش بروشور خلاقیت داشته باشید بیشتر طرف مقابل را تحت تأثیر می‌گذارد برای مثال در بعضی از نمونه‌های موجود در بین بروشورها بعضی مدل‌ها دارای خلاقیت‌های خاصی در خود هستند از جمله وقتی شما بروشور را باز می‌کنید صفحات آن مثل یک گل باز می‌شوند یعنی به نحوی شکوفا می‌شود این یکی از بهترین روش‌های خلاقانه در طراحی یک بروشور است که می‌تواند تأثیر بسزایی را در پیشرفت و معرفی شرکت را در جامعه داشته باشد.

ما در شرکت تبلیغاتی مادو با استفاده از به روزترین روش ها و پیشرفته ترین ابزار ها به وسیله ی افراد مجرب و باتجربه اقدام به انجام انواع خدمات تبلیغاتی ماننده طراحی و گرافیک، لوگو و نشان، چاپ افست، مدیریت اینستاگرام، طراحی سایت و سئو، عکاسی صنعتی و موارد بسیار دیگری می کنیم که این خدمات شامل زیر شاخه های گسترده ای از قبیل برچسب،بروشور، بسته بندی، بنرهای انتخاباتی، بنرهای اینستاگرامی، بنرهای تبلیغاتی، پوستر، تابلو و بیلبورد، تراکت، تقویم، ست اداری، سربرگ، کاتالوگ، کارت ویزیت، کیف دستی و …  هستند. هدف ما در شرکت تبلیغاتی مادو انجام کار ها با کیفیت عالی و قیمت مناسب برای مشتریان خود در کمترین زمان ممکن هست.