logo

ایران/تبریز

بسته بندی

طراحی بسته بندی به چه صورت است

طراحی بسته بندی از مهم ترین موارد در تحقق و تاثیر گذاری در ارائه محصولات است چرا که اگر در ارایه خود به مخاطبان یک رویه خاصی را داشته باشید شرکت شما در عرصه کیفیت و پیشرفت خوبی خواهد داشت و باید در بازار یابی که برای شرکت خود دارید از روش های مناسب استفاده کنید.در بازار یابی و ارائه هر چه قدر کیفیت محصول مهم باشد در کنار آن نحوه ارائه ان نیز بسیار مهم است و باید به آن دقت کرد یعنی هر چه قدر در طراحی بسته بندی بیشتر دقت کنید باعث می شود در آینده در نظر مخاطبان به یک انتخاب ماندگار و همیشگی تبدیل شوید.

منطق استفاده از بسته بندی در محصولات بر این اساس است که در ارائه و توزیع محصول باید یک ایده خوب داشته باشیم و باعث شویم در ذهن مشتری یک ذهنیت مثبت نسبت به شرکت ایجا کنیم برای همین باید در هر جهت از طراحی ها و ایده های خاصی استفاده کنیم تا در بین دیگر موارد موجود تفاوت بسزایی را داشته باشیم برای مثال در بسته بندی یک شرکت مواد غذایی هر چه قدر از رنگ های مربوط به موارد غذایی باشد از جمله رنگ های قرمز و زرد و نارنجی از رنگ های محبوب در مواد غذایی است و شرکت های زیادی وجود دارد که از این رنگ برای محصولات خود استفاده می کنند.این را هم در نظر داشته باشید که هر محصولی که ارائه می کنید. شما می توانید علاوه بر طراحی بسته بندی از خدمات طراحی لوگو و نشان نیز استفاده کنید.

بسته بندی
بسته بندی

اگر دارای بسته بندی نباشد ارزش خود را از دست می دهد و در چشم مخاطبان به یک کالای بی ارزش تبدیل می شود یعنی هر محصولی که در عرصه صنعت وجود دارد با بسته بندی مختص به خودش ارزش دارد.برای مثال این را در نظر داشته باشید که شما یک تلفن همراه را از فروشگاهی خریداری می کنید ولی فروشنده تلفن را بدون دادن جعبه مربوط به خود تلفن به شما می فروشد.
رعایت اصول کیفیت جنس بسته بندی نیز یک موضوع بسیار مهم است چرا اگر بسته بندی یک محصول مقاوم نباشد شاید آسیب جدی به محصول برسد برای مثال شما می خواهید یک ست بشقاب را در بسته بندی پلاستیکی ارائه بدهید ولی این را در نظر ندارید که عوامل زیادی وجود دارد که باعث می شود در بعضی اوقات از جمله حمل و نقل می تواند با یک ضربه کوچک به محصول آن آسیب ببیند و در ارائه خود شکست بخورید. مورد مهم این موضوع این است که نسبت به محصولی که ارائه می کنید باید یک بسته بندی مقاوم برای محافظت نیز داشته باشید تا در آینده مشکلی پیش نیاید.همچنین بسته بندی باید موارد بهداشتی را نیز داشته باشد چون در مواردی موجب می شود مواد آلوده خارجی به بسته بندی نفوذ کند.مورد بعدی انتخاب درست یک شرکت پست برای ارسال بسته ها است چرا که در حمل و نقل باید دقت بالایی داشته باشید تا به مشتریان خود یک محصول درست و با اطمینان ارائه بدهید.

خلاقیت هم از نقاط پیشرفت شما است چرا که اگر در بسته بندی خود از طرح ها و اشکال مختلف استفاده کنید به هر قشر جامعه می توانید محصول خود را معرفی کنید و باعث می شوید یک تصویرخوب در ذهن مشتری نسبت به شرکت خود ایجاد کنید برای مثال در مواردی موجود شرکتی در توزیع آبمیوه های خود از بسته بندی بسیار خاصی استفاده کرده است که برای ترویج آن بسیار کمک کرده است در این طرح از پنگوئن ایده گرفته شده و بسته بندی را طبق شکل مورد نظر ساخته شده است یعنی مثل پنگوئن دارای دست و پا است و یک چهره بامزه در جلوی بسته بندی تعبیه شده است و یک قابلیت خاصی را در خود دارد که مصرف کننده می تواند با بازکردن لبه های آبمیوه یک پنگوئن را ایجاد کند این طرح باعث می شود یک محصول سرگرم کننده و کاربردی را ارائه بشود.
فرایند بسته بندی دارای تاریخچه خاصی است که نشان می دهد از چه زمانی انسان ها به تدریج برای بسته بندی اشیای خود از این روش استفاده کرده اند در اولین مورد ثبت شده در تاریخ انسان ها برای انتقال اشیای خود از پوست حیوانات و یا برگ ها و صدف ها استفاده می کردند در طی زمان موارد مهمی نیز به وجود آمد از جمله جعبه های چوبی از آن موارد هستند از جعبه های چوبی برای حمل و نقل اشیای خود و یا بسته بندی موارد داد و ستد شده استفاده می کردند در طی زمان جعبه های چوبی تبدیل به یک اشیای مهم در خانه شدند که همه اشیای خود را در آن نگه داری کردند. در موارد بعدی در امپراطوری های بزرگ از جمله روسیه از لوله های ساخته شده شیشه ای استفاده می کردند تا مایعات خود را در آن نگه داری بکنند.در طی زمان موارد زیادی ابداع شد و از آنها برای توزیع بسته بندی اشیا استفاده شد از جمله در چین از کاغذ برای بسته بندی اشیای خود استفاده می کردند یا در مناطق دیگر از طلا و نقره لوازم خانگی ساخته می شدند و دارای مقاومت خوبی بودند ولی به خاطر جنس استفاده شده بسیار گران بها بودند.با گذشت زمان موارد زیادی به صنعت بسته بندی اضافه می شد و باعث رونق آن می شدند از جمله قوطی های حلبی و کاغذ کارتن از متریال خاصی بودند که برای بسته بندی خیلی مناسب بودند و در همین حال هم استفاده می شوند ولی هیچ کدام نتوانستند با یک مورد رقابت کنند در سال 1838 اولین مورد پلاستیک ابداع شد و در تمامی محصولات مورد استفاده قرار گرفت و تبدیل به یک ماده ارزشمند برای همه صنایع شد چرا که قابلیت های زیادی را ارائه می داد امروزه هم در تمامی مشاغل از پلاستیک به عنوان یک عنصر مهم استفاده می شود.
در مورد انتخاب رنگ در بسته بندی نیز موارد مهمی وجود دارد چون در انتخاب رنگ می توانید احساس و پیام اعتماد خود را به مشتریان انتقال بدهید همین موضوع باعث می شود انتخاب رنگ برای هر برندی یک موضوع مهم باشد در این بخش به رنگ های مناسب برای هر مشاغل اشاره می کنیم.اولین رنگ مورد استفاده در بسته بندی رنگ سفید است این رنگ نشان دهنده پاکیزگی و سادگی است این رنگ برای شرکت های بهداشتی و آرایشی بسیار مناسب است.رنگ بعدی در بسته بندی رنگ مشکی است اگر خواستار انتقال حس جدیت و اعتماد هستید این رنگ بسیار مناسب است.مورد بعدی رنگ آبی است این رنگ از محبوب ترین و کاربردی ترین رنگ های موجود در بسته بندی است این رنگ باعث انتقال حس اطمینان بین مخاطبان می شود تقریبا می توان گفت این رنگ در تمامی مشاغل قابل استفاده است.در مورد بعدی رنگ قرمز است این رنگ باعث تحریک و شور و اشتیاق در ذهن مشتریان می شود و برای مشاغل مواد غذایی بسیار مناسب است.

ما در شرکت تبلیغاتی مادو با استفاده از به روزترین روش ها و پیشرفته ترین ابزار ها به وسیله ی افراد مجرب و باتجربه اقدام به انجام انواع خدمات تبلیغاتی ماننده طراحی و گرافیک، لوگو و نشان، چاپ افست، مدیریت اینستاگرام، طراحی سایت و سئو، عکاسی صنعتی و موارد بسیار دیگری می کنیم که این خدمات شامل زیر شاخه های گسترده ای از قبیل برچسب،بروشور، بسته بندی، بنرهای انتخاباتی، بنرهای اینستاگرامی، بنرهای تبلیغاتی، پوستر، تابلو و بیلبورد، تراکت، تقویم، ست اداری، سربرگ، کاتالوگ، کارت ویزیت، کیف دستی و …  هستند. هدف ما در شرکت تبلیغاتی مادو انجام کار ها با کیفیت عالی و قیمت مناسب برای مشتریان خود در کمترین زمان ممکن هست.