ایران/تبریز

تابلو و بیلبورد

اهمیّت تابلو بیلبورد تبلیغاتی در کسب‌ و کارها

در تبلیغات عناصر زیادی وجود دارد که شرکت‌های تبلیغاتی آن‌ها را فراهم می‌کنند و مشتریان می‌توانند  از آن‌ها در رونق و پیشرفت شرکت و یا کسب و کار خود استفاده کنند، از جمله این محصولات یکی از آن‌ها محصولی است که بیشترین استفاده را امروزه در جامعه دارد و در تقریباً در هر مکانی یکی از آن‌ها را می‌‌توانید ببینید. این محصول بیلبوردهای تبلیغاتی هستند که اکثراً در جاده‌ها و مکان‌های پر رفت و آمد استفاده می‌شوند. در این بلیبوردها از طرح‌ها و رنگ‌های بسیار خاصی استفاده می‌شود که مخاطبان را تحت تاثیر بگذارد، از جمله استفاده از رنگ‌های جیغ و یا همان تو چشم که بیشترین جلب توجه را داشته باشد ولی استفاده هر رنگ نسبت خاصی با شغل مورد نظر دارد و باید آن را کامل رعایت کرد.

برای مثال در بیلبورد هایی که در خیابان‌ها استفاده می‌شود از طرح‌های سه‌بعدی و رنگ‌های خاصی به کار می‌رود تا هم یک تبلیغات خوب و سرگرم کننده‌ای را در کنار یکدیگر ارائه کنند، از جمله بیلبوردهای تبلیغاتی شرکت اسنپ که در اوایل سال در خیابان‌ها نصب می‌شود دارای پیام‌های گوناگونی برای مخاطب خود هستند.

بیلبورد
بیلبورد

برای مثال در عنوان خود از شغل‌های متنوعی نام می‌بردند و اداع می‌کنند که همراه با شغل خود می‌توانید در مسیر هم چندین مسافر نیز با خود ببرید و کسب درآمد کنید و یا در اکثر نقاط شهر بیلبوردهایی با رنگ قرمز نصب شده‌اند که با تیکه کلامی، گل ایران به اسپانیا و یا کشورهای دیگر مخاطب را وادار به جستجو و تفکر نسبت به آن می‌کنند ولی دلیل اصلی استفاده از این موارد جستجو و پیدا کردن جواب این تیکه کلام است و در آخر می‌توانید ببینید که شما را به صفحه‌ای از نرم‌افزاری می‌برد که فقط می‌توانید از طریق این برنامه جواب خود را بیابید.

اهمیّت مکان نصب بیلبورد نیز خیلی بزرگ است چرا که اگر بیلبورد تبلیغاتی در یک مکانی باشد که رفت و آمد و شریان اصلی شهر در آنجا باشد نتیجه خوبی را به همراه خود دارد برای مثال، جاده‌های اصلی و بزرگراه‌های مهم شهر بهترین مکان‌ها برای نصب بیلبورد هستند. مورد دیگر در موضوع بیلبوردها این است که محتوای درج شده نباید برحسب متن باشد چرا که اگر فرض کنید افرادی که بیلبوردها را می‌بینید در کمتر از چند ثانیه است و زیاد نیست، متن انتخابی که برای بیلبورد استفاده می‌کنید باید محتوای آن بر مبنای تصویر باشد تا تأثیر بیشتری داشته باشد.

هر چه قدر دارای یک پیام آهنگین و خاص باشد بیشتر مخاطب‌ها را تحت تأثیر می‌گذارد از جمله شعارهای تبلیغاتی که در ذهن مخاطب تکرار و ماندگاری داشته باشد، برای مثال شرکت قطعات ایساکو از شعار تأمین قطعات و تظمین خدمات استفاده می‌کند و یک حس اعتماد و اطمینان در بین مشتریان خود ایجاد می کند.

جایگاه‌هایی که در میادین شهر وجود دارند بر حسب سفارش هستند و با ارگان‌های خاصی می‌توانید هماهنگ شوید تا تبلیغات خود را در آن‌جا نصب کنید یعنی مثل یک مکانی اجاره بهایی را در عوض نصب بیلبورد پرداخت می‌کنید و در زمان اتمام اجاره دوباره باید مبلغی را پرداخت کنید تا یک دوره دیگر بیلبورد در آن‌جا باقی بماند ولی جایگاه‌ها در طی زمانی کوتاه بیلبوردها را برای یک شرکت می‌گذارند چرا که شرکت‌های زیادی است که خواستار نصب تبلیغات خود در جایگاه‌های بیلبورد هستند ولی این را در نظر داشته باشید که بیلبوردهای تبلیغاتی از گران‌ترین روش‌های ممکن برای تبلیغات است و شرکت‌های بزرگی از این روش استفاده می‌کنند.

نمونه دیگر در تبلیغات یک فروشگاه و شرکت استفاده از تابلوهای تبلیغاتی است، این تابلوها با ایجاد متن بزرگ و برجسته از عنوان کسب و کار در ساختمان یا در ورودی نصب می‌شود و با چراغ‌ها و رنگ‌های خاصی که در آن استفاده می‌شود باعث جلب توجه می‌شود مکان‌های دیگری که تابلوهای تبلیغاتی نصب می‌شوند پیاده‌رو ها و خیابان‌ها است که افراد زیادی را جذب کند. در ایجاد یک تابلو تبیلغاتی باید دقت کرد که همه پیام اصلی را به مخاطب انتقال دهد و اطلاعات لازم نسبت به شغل مورد نظر را داشته باشد و صرفاً فقط یک تابلو فقط با یک اسم نباشد.

نوعی دیگری که در کنار بیلبوردهای تبلیغاتی بیشتر استفاده می‌شود بنرهای تبلیغاتی هستند که از محبوب ترین و کاربردی‌ترین محصولات در تبلیغات است همچنین مواردی که در بیلبورد بیان شده‌اند در بنر نیز بدین شکل است ولی تنها تفاوتی که آن‌ها را متمایز می‌کند این است که بیلبوردها اکثراً در بیرون شهرها استفاده می‌شود ولی بنرها در داخل شهرها و در معابر پر رفت و آمد استفاده می‌شود.

نوع دیگر در تابلو و بیلبوردهای تبلیغاتی نوع فلکس است این مورد بسیار شبیه بنر است ولی به خاطر دارا بودن جنس متفاوت با بنر این قابلیت را دارد که نوری را در پشت تابلو قرار دارد باعث شود تا متن نوشته شده در شب نیز به صورت کامل دیده شود ولی در بنرهای معمولی امکان عبور نور از کاغذ بنر معمولی وجود ندارد، همچنین بنرهای فلکس دارای استقامت بسیار بالایی هستند که در برابر وزش بادهای شدید بسیار مقاوم‌تر است.

مورد بعدی در تابلو و بیلبوردهای تبلیغاتی نوع مش است، در این نوع تابلوی موجود دارای سوراخ‌های متعددی در پشت دارد که با طرح چسب‌دار است این نوع تابلوها در اکثر فروشگاه‌های بزرگ و یا داروخانه‌ها استفاده می‌شود و یک قابلیت خاصی دارد که اگر از جلوی این نوع تابلو نگاه کنید تصویر دیده خواهد شد ولی از پشت تابلو طرف دیگر تابلو دیده می‌شود این نوع برای فروشگاه‌هایی که دارای شیشه‌های بزرگی هستند بسیار مناسب است.

دیگر مورد محبوب در تابلو و بیلبوردها نوع استیکری است این نوع همان‌طور که از نامش می‌توان فهمید یک نوع تابلو برچسب دار است که می‌توانید در این نوع تابلوها انواع طراحی را داشته باشید و در هر مکانی که می‌خواهید به راحتی نصب کنید.

مورد آخر در تابلوهای تبلیغاتی نوع چلنیوم است که اکثراً می‌توانید در تمامی فروشگاه‌های موجود در اطراف خود ببینید که در تابلوهای خود از نوع استفاده کرده‌اند در این نوع نام و لوگو شرکت در اندازه‌های بزرگ درج می‌شود و همراه با نورهای خاص در کنار آن‌ها درج می‌شوند.

مورد بعدی در تابلوهای تبلیغاتی هزینه تهیّه آن است شرکت‌های زیادی هستند که انواع تابلوهای تبلیغاتی را برای مخاطبان خود ارائه می‌دهند از جمله تابلوهای نئونی و روان دیجیتالی که از مشهورترین تابلوهای تبلیغاتی هستند در تمامی اماکن هایی که در جامعه وجود دارد حداقل یک تابلو تبلیغاتی وجود دارد تابلو تبلیغاتی از زمان‌های گذشته مورد استفاده است و یک عنصر مهم در شروع یک مغازه برای فروش بود در آن زمان افرادی یک قطعه چوبی را با رنگ‌های خاصی اسم مغازه را می‌نوشتن و در سردر مغازه درج می‌کردند در گذر زمان لامپ‌های نئونی اختراع شدند و با اینکه قابلیت شکل‌دهی داشتند با اشکال و حروف ساخته می‌شدند و در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شدند و در شیشه مغازه‌ها چسبانده می‌شدند در موارد  بعدی تابلو ها به صورت دیجیتالی در تابلو هایی سیاه رنگ در سردر مغازه‌ها تعبیه می‌شد، عنوان و اطلاعات لازم در آن به صورت گذری به نمایش گذاشته می‌شود امروزه هم از سه مورد گفته شده باز هم استفاده می‌شود و محبوبیت خود را از دست نداده‌اند.

رنگ انتخابی برای تابلو هم بسیار مهم است و باید دقت داشته باشید که حتماً از رنگ هایی استفاده کنید که در نظر مشتریان خوش باشد و جلب توجه کند، برای مثال در تابلوهای فروشگاه‌های ذنجیره‌ای از رنگ‌های سبز و قرمز استفاده می‌شود تا یک حس دلچسب را ارائه بدهد و در طرفی دیگر در مشاغل بزرگ و صنعتی از رنگ‌های طلایی و خاکستری و نقره‌ای بیشتر استفاده می‌شود تا حس جدیّت و اعتماد را به طرف مقابل انتقال بدهد.

ما در شرکت تبلیغاتی مادو با استفاده از به روزترین روش ها و پیشرفته ترین ابزار ها به وسیله ی افراد مجرب و باتجربه اقدام به انجام انواع خدمات تبلیغاتی ماننده طراحی و گرافیک، لوگو و نشان، چاپ افست، مدیریت اینستاگرام، طراحی سایت و سئو، عکاسی صنعتی و موارد بسیار دیگری می کنیم که این خدمات شامل زیر شاخه های گسترده ای از قبیل برچسب،بروشور، بسته بندی، بنرهای انتخاباتی، بنرهای اینستاگرامی، بنرهای تبلیغاتی، پوستر، تابلو و بیلبورد، تراکت، تقویم، ست اداری، سربرگ، کاتالوگ، کارت ویزیت، کیف دستی و …  هستند. هدف ما در شرکت تبلیغاتی مادو انجام کار ها با کیفیت عالی و قیمت مناسب برای مشتریان خود در کمترین زمان ممکن هست.