عکاسی صنعتی از موارد مهمی است که شرکتهای معروف و خاص نسبت به عکس برداری و یا معرفی از آن استفاده میکنند طریقه عکاسی صنعتی به این صورت است که محصول را به دقیقترین شکل ممکن و در شکل ظاهر واقعی نشان داده شود برای همین کارخانجات و شرکتهای زیادی خواهان این نوع عکاسی هستند تا یک محصولی را که ارائه میکنند در شکل درست و مناسب معرفی بشود و برای مخاطب خود در ابعاد و طراحی درست نمایش داده شود. ماهیت اصلی عکاسی صنعتی درشرکتهای بزرگ همان تبلیغات است چرا که نسبت به زمان گذشته امروزه درخواست به عکاسی صنعتی رو به افزایش است و شرکتهای زیادی خواستار معرفی خود با این روش هستند برای همین امکاناتهای زیادی ابداع شد و طراحیهای خاصی در عرصه عکاسی استفاده میشود تا در کسب و کارهای زیادی بتوان از این نوع عکاسی بیشتر استفاده کرد. محصولاتی که هم بیشتر مورد نظر در عکاسی صنعتی هستند کاتالوگ و بروشور و فروشگاه اینترنتی مربوط شرکتها است که امروزه بیشترین درخواست برای این موارد صورت می گیرد. عکاسی صنعتی در واقیعت یک پل ارتباطی میان شرکتها و مشتریان آنها است و در واقع واقیعت محض نسبت به محصولات را نشان میدهد تا در ذهن مشتری یک تفکر مثبت داشته باشد و از محصولات موجود اطمینان کامل داشته باشند و در همکاریهای خود با اعتماد کامل عمل کنند.


در طی زمان استفاده از عکاسی به طریقی افزایش یافت که اکثراً در سایتهای موجود عکسهای زیادی وجود داشت ولی اکثراً دارای کیفیت پایینی بودند ولی در طی زمان و پیشرفت تکنولوژی در جامعه استفاده از فضای مجازی و اینترنت افزایش یافت و لازمه استفاده از لوازم حرفهای و ایجاد یک رویه مناسب برای ارائه کاملا مهم شد برای همین در زمان حال در سایتهای موجود از عکسهای بسیار با کیفیت و حرفهای استفاده میشود تا در بخش طراحی یک قدم پیش رو باشند. امروزه بازدید و خرید از محصولات بیشتر غیر حضوری است و مشتریان با دستگاه متعددی چون تلفن همراه و رایانههای خود اقدام به خرید اقلام مورد نیاز خود میکنند برای همین شرکتهای زیادی رویه خود در تبلیغات و ارائه محصولات خود را در بخش اینترنت ایجاد میکنند و همیشه خواستار بهترین نتیجه در اکثر اقدامات خود هستند از جمله عکاسی از محصولات و یا تهیه ویدیو معرفی در فضای مجازی از مواردی هستند که امروزه بیشتر مورد نظر شرکتهای حرفهای است.
در عکاسی صنعتی نیز مواردی وجود دارد که باید به آنها دقت کرد تا نتیجه مطلوبی را داشته باشد یکی از موارد مهم در عکاسی انتخاب مکان مناسب و دقت در طراحی اقدامات لازم برای عکاسی است از جمله تنظیم نور در تصاویر است.
در این مورد میتوان گفت که این عکاسی بیشتر بر طبیعی بودن اشاره دارد و طریقه ارائه دادن آن است برای مثال سوژه عکاسی یک روغن گیاهی است و شما باید یک مکان مناسب برای آن انتخاب کنید تا پیام محصول به مخاطبهای خود انتقال بشود برای همین میتوانید از یک مکان در طبیعت استفاده کنید که بیشتر ذهنیت مثبتی را نسبت به محصول داشته باشد و نشان دهنده صداقت و جدیت در محصول باشد.
موردی دیگر استفاده از نورهای مناسب در عکاسی است این مورد را باید بیشتر دقت کرد چون عواملی چون شکل ژست و ارائه محصول بسیار مهم است، برای مثال شما از یک محصولی شیشهای عکاسی میکنید و باید به یک طوری این عکاسی صورت بگیرد که کاملاً طبیعی به نظر برسد برای همین باید نور را جوری تنطیم کنید که از هر طرف محصول را درخشان تر و روان تر ارائه بکند استفاده از ابزار هایی چون آینه نیز میتواند کمک بسزایی در جلوه دادن مناسب بکند.
در عکاسی صنعتی شاخهای مهمی وجود دارد که امروزه معروفترین و محبوبترین روش در عکاسی محسوب میشود این مورد به عکاسی تبلیغاتی معروف است در این نوع عکاسی از ابزارهای زیادی استفاده میشود تا یک نتیجه مطلوبی را داشته باشد از جمله از این ابزارها میتوان به سه پایههای دوربین و پانتوگرافها و میزهای مخصوص نام برد که از اصلیترین لوازم مربوط به عکاسی هستند و در پروژههای بزرگ باید از استدیوهای بزرگی استفاده شود تا تصاویر مناسبی را نسبت به ارائه داشته باشیم. در عکاسی تبلیغات بیشتر بر اینکه محصولات بیشتر در اولویت قرار دارند باید دقت کرد که در کنار عکاسی از محصولات از عناصری نیز استفاده کرد تا در حین ارائه یک نتیجه خاص ایجاد شود، برای مثال این را در نظر داشته باشید که شما قرار است از یک یخچال عکس برداری کنید و تمامی ابزارهای لازم را تهیه کردهاید ولی یک مورد مهم در این عکاسی باید رعایت شود تا در ذهن مخاطب یک حس طبیعی و دوستانه ایجاد کند برای همین میتوانید این عکاسی را در یک آشپزخانه انجام دهید همچنین از یک خانواده در کنار آن استفاده کنید تا یک تابلو خانواده شاد را ایجاد کند و بسیار در عرصه تبلیغات عامه پسند شود.
عکاسی صنعتی نیاز یه دانش و تمرینات زیادی است تا به یک عکاس حرفهای تبدیل شوید و در عکاسیهای خود بدون هیچ مشکلی به نتایج خوبی برسید از موارد مهم یادگیری انتخاب درست نور و تنظیم آن است که از مواردی همچون اسپات-نور مستقیم و نرم تشکیل میشود. مورد بعدی استفاده درست از کاغذ 18% است و نحوه تنظیم روی آن نیز بسیار مهم است چرا باعث کنتراست و هارمونی مناسب در تصاویر میشود. باید از همه دوربینها و لنزهای موجود در عرصه عکاسی آشنایی داشته باشید و از تمام طرحها و ایدههای موجود در مورد عکاسی صنعتی آشنایی داشته باشید تا در صورت کپی برداری و استفاده از ایده شما بتوانید تشخیص بدهید. تمرین و انجام عکاسیهای متعدد آزمایشی باعث میشود تا در پروژههای بزرگ و واقعی کم تر مشکلی را داشته باشید.
عکاسی صنعتی یک مشکلی که دارد این است که آموزشهای کمی را نسبت به دیگر کارها دارد و دارای درس و آموزش در دانشکدهها نیست و باید به صورت فردی یاد گرفته شود برای همین باید در تمامی مسائل مربوط به عکاسی آشنایی داشته باشید و باید تجربه کافی نسبت به تمامی ابزارها و کاربرد آنها در عکاسی داشته باشید چرا که در مواقع عکاسی و کار با شرکتهای بزرگ توقع از شما بالا خواهد بود و انتظار یک نتیجه بسیار حرفهای و خوب را خواهند داشت و حتی در مواردی درخواست عکاسی از خط تولید و تمامی محصولات را میکنند و شما در واقع باید در مکانهایی بزرگ همچون کارخانهها عکس برداری کنید و باید نور مفید و مناسب در آن مکان را بسیار خوب تنظیم کنید که نسبت به استودیو بسیار سخت خواهد بود و باید دقت کافی را در این زمینه داشته باشید.
در این بخش به چند مورد عکاسی صنعتی نیز اشاره میکنیم تا با طریقه استفاده و اعمال آنها آشنا شوید. در اولین مورد عکاسی پرترههای تجاری است در این نوع تصاویری از کارکنان و افراد شاغل در شرکت گرفته میشود و در کنار ویدیو و یا عکسهای مربوط به شرکت به کار میرود تا یک معرفی کامل و با اطمینان را ارائه بدهید.
دومین مورد عکاسی در حین کار است که عموماً در بخشهای تولیدی شرکتها از این نوع عکاسی بیشتر استفاده میشود و منطق این مورد چنین است که باید از افراد مشغول به کار هستند تعدادی عکس حرفهای گرفته شود تا نشان دهنده جدیت و اطمینان به مخاطب مورد نظر باشد.
سومین مورد عکاسی از محیط است که در مکانهای اداری و شرکتهای حرفهای از این مورد استفاده میشود در این نوع باید از ساختمان شرکت و یا خطوط تولید عکس برداری شود تا یک عنوان کامل برای معرفی به مخاطب ایجاد شود.
مورد بعدی در عکاسی صنعتی استفاده از فناوریهای جدید است از جمله تکنولوژی VR که امروزه روز به روز در حال پیشرفت در جامعه و افراد زیادی از این مورد استفاده میکنند شما میتوانید با فیلم برداری و عکس برداری کامل از محیط مورد نظر و انتقال آن به فضای مجازی میتوانید یک تور مجازی کامل در محیط مورد نظر را ارائه بدهید.
آخرین مورد در عکاسی صنعتی به نام عکاسی ماکرو معروف است از این نوع در کسب و کار های طلا و جواهرات بیشتر استفاده میشود چرا که باید از محصولات از فاصلههای بسیار نزدیک عکس برداری کرد و برای همین مورد نیاز به استفاده از لنزهای حرفهای ماکرو اسن تا از کوچکترین جزییات در محصول نیز عکس برداری کرد.
ما در شرکت تبلیغاتی مادو با استفاده از به روزترین روش ها و پیشرفته ترین ابزار ها به وسیله ی افراد مجرب و باتجربه اقدام به انجام انواع خدمات تبلیغاتی ماننده طراحی و گرافیک، لوگو و نشان، چاپ افست، مدیریت اینستاگرام، طراحی سایت و سئو، عکاسی صنعتی و موارد بسیار دیگری می کنیم که این خدمات شامل زیر شاخه های گسترده ای از قبیل برچسب،بروشور، بسته بندی، بنرهای انتخاباتی، بنرهای اینستاگرامی، بنرهای تبلیغاتی، پوستر، تابلو و بیلبورد، تراکت، تقویم، ست اداری، سربرگ، کاتالوگ، کارت ویزیت، کیف دستی و … هستند. هدف ما در شرکت تبلیغاتی مادو انجام کار ها با کیفیت عالی و قیمت مناسب برای مشتریان خود در کمترین زمان ممکن هست.