ایران/تبریز

پوستر ها چه نوع کاربردی دارند

امروزه در عرصه تبلیغات از هزاران نوع راه و روش مختلف استفاده می شود تا در بخش کسب و کار تاثیر بیشتری داشته باشد در بین این روش ها یک محصول وجود دارد که در هر جهت می توان گفت بیشترین استفاده را در بین جامعه دارد این محصول پوستر تبلیغاتی است که در هر مکانی می توانید ببینید که یک پوستری تحت عنوان یک آگهی در دیوار ها و یا خیابان ها درج شده و اکثرا هم در مکان های پر تردد و شلوغ به کار می رود تا تاثیر بیشتری را داشته باشد.همچنین میزان گیرایی و محبوبیت پوستر ها هم یک عنصر مثبت برای استفاده از آن است در واقیعت پوستر یک آگهی روی کاغذ است که در اندازه های بزرگ چاپ می شود و در اکثر نقاط شهر درج می شود.
در پوستر ها چند نوع وجود دارد که هر کدام برای کاری مناسب هستند اولین مورد پوستر های خبری هستند که امروزه برای انتقال پیام به مخاطبان از طریق به کار بردن عکس و یا متن در پوستر پیام خود را به مخاطب می رساند از جمله شرکت هایی که از این نوع پوستر استفاده می کنند سینما ها و یا موسسه های بزرگ هستند که خواستار انتقال پیام به مخاطب و جلب و توجه آن هستند. دومین مورد درباره بخش آموزشی است که پوستر هایی تحت عنوان یادآوری و یا فرهنگ سازی را در بین جامعه توزیع می کنند 

71.1

برای مثال در مورد اینکه افراد از نوع و نحوه وجود یک بیماری واگیر دار در جامعه خبر دار بشوند این مورد بسیار مناسب است چرا که می توانید هم بیماری را معرفی کنید و در بخش دیگر راه های پیشگیری از آن را نیز در کنار آن به کار ببرید.

سومین مورد درباره مشاغل تجاری و بازاریابی است این نوع پوستر ها تحت عنوان معرفی و آشنایی با یک شرکت و یا معرفی یک محصول استفاده می شوند همچنین به خاطر مبحث مهم بازاریابی باید پوستر هایی که استفاده می شود بیشتردر چشم باشد و جلب توجه کند برای همین از اندازه بزرگ تر در چاپ استفاده می شود تا نتیجه خوبی در تاثیر گذاری داشته باشد.

آخرین مورد پوستر های تزیینی و یا زیبا سازی هستند که اکثرا با استفاده از تصاویر مناظر و یا چهره های افراد مشهور در روی آن ها در همه مکان ها درج می شود در این نوع پوستر از عناوین نقاشی و عکس و متن نیز استفاده می شود.در مورد بعدی هر شرکتی که از تبلیغات در کسب و کار خود استفاده می کند قطعا خواستار هزینه کم در قبال دریافت نتیجه مطلوب است برای همین استفاده از پوستر یک مزیت خوبی در هزینه های صرف شده در تبلیغات است چرا که این محصول در بین تمامی نمونه های دیگر در تبلیغات بسیار ارزان است و در کنار نتیجه ای که ارائه می کند بسیار کاربردی است همچنین استفاده از پوستر به مراتب هزینه کمتری نسبت به استفاده از مجله ها و یا روزنامه ها دارد.

از مزایای دیگر استفاده از پوستر های تبلیغاتی قابلیت توزیع آن در مکان های گوناگون است و می توانید با کمک و مبادله بین شرکت های دیگر و توزیع پوستر های خود در مناطق مختلف شهر یک رویه مناسب و متفاوت در جلب توجه نسبت به دیگر نمونه ها داشته باشید.
در عرصه پوستر های تبلیغاتی تاریخچه درخشانی وجود دارد که باعث شده در طی زمان های طولانی و از زمان گذشته تا به حال تبدیل به یک محصول کاربردی و محبوب در جامعه شود.اولین نمونه از پوستر ها در قرن نوزدهم ابداع شده اند شخصی فرانسوی به نام ژول شره با طراحی پوستر هایی تحت عنوان نقاشی که با عناصر شناخت رنگ ها و مهارت چشم گیری در لیتوگرافی یک ایده مناسبی برای ابداع یک محصول کاربردی شد که تا به حال به بهترین محصول در تبلیغات شناخته می شود همچنین ایده هایی که ژول شره برای طراحی خود داشت بیشتر با استفاده از طراحی های باسمه های ژاپنی ایجاد شده بود و دارای ارزش بالایی بودند که امروز در تعداد محدودی می توان از اثر های این شخص پیدا کرد.پس از آن در زمان جنگ جهانی دوم عرصه تبلیغات و طراحی رونق بیشتری به خود گرفت و ایده های منحصر به فردی روز به روز ارائه می شد برای مثال ارتش نازی آلمان در زمان جنگ جهانی دوم برای اینکه جلب توجه و انتقال پیام خود به مردم از پوستر های حاوی پیام و عکس استفاده می کرد از جمله نمونه های موجود از این نوع پوستر ها می توان به موردی بسیار مهم اشاره کرد که در این نوع پوستر ها عنوان نسل کشی یهودیان وجود داشت و اخطار ارتش به افراد یهودی به ترک خانه خود و یا معرفی خود به ارتش نازی بود.
چند مورد مهم در طراحی پوستر وجود دارد که باید حتما به آن ها دقت کرد تا تاثیر خوبی در جلب توجه و ماندگاری آند در ذهن مخاطبان داشته باشد اولین مورد داشتن نظم در بین طراحی و نوشته ها است که در این مورد باید بیشتر توجه وجود داشته باشد چرا که طراحی از عناصر مهم در تبلیغات است هر چه قدر طراحی استفاده شده در پوستر مناسب تر و برابر باشد در بین جامعه محبوب تر می شود همچنین دقت در چاپ و انتخاب مناسب کاغذ با کیفیت برای پوستر نیز موارد مهمی هستند یعنی اصول طراحی در پوستر یک رویه 15 ثانیه ای دارد که به آن تاثیر گذاری در زمان کم گفته می شود و در زمان بسیار کمی شما می توانید مخاطب های زیادی را تحت تاثیر بگذارید.
آخرین مورد در طراحی پوستر ها انتخاب رنگ مناسب در آنها است چرا رنگ نشان دهنده شخصیت و جدیت شرکت شما است و می توانید با استفاده از رنگ ها پیام خود را به مخاطب انتقال کنید.در پوستر ها استفاده از رنگ های دوگانه بسیار محبوب است برای مثال ترکیب دو رنگ سبز و آبی در کنار یکدیگر می تواند یک طرح خوب و مشترک داشته باشد چرا که این دو رنگ در رنگ آبی مشترک هستند تضادی را ایجاد نمی کنند ولی در مقابل شما با استفاده از رنگ های قرمز و آبی در کنار یکدیگر یک طرح را ارائه می کنید ولی این ترکیب بیشتر تضاد را در خود دارد و باید با اضافه کردن رنگی دیگر در کنار باعث شوید تا یک طرح مشترک بوجود بیاید برای همین می توانید از رنگ سفید استفاده کنید تا این دو رنگ را یک وجه مشترک داشته باشند و یک طرح جالبی ارائه شود.

ما در شرکت تبلیغاتی مادو با استفاده از به روزترین روش ها و پیشرفته ترین ابزار ها به وسیله ی افراد مجرب و باتجربه اقدام به انجام انواع خدمات تبلیغاتی ماننده طراحی و گرافیک، لوگو و نشان، چاپ افست، مدیریت اینستاگرام، طراحی سایت و سئو، عکاسی صنعتی و موارد بسیار دیگری می کنیم که این خدمات شامل زیر شاخه های گسترده ای از قبیل برچسب،بروشور، بسته بندی، بنرهای انتخاباتی، بنرهای اینستاگرامی، بنرهای تبلیغاتی، پوستر، تابلو و بیلبورد، تراکت، تقویم، ست اداری، سربرگ، کاتالوگ، کارت ویزیت، کیف دستی و …  هستند. هدف ما در شرکت تبلیغاتی مادو انجام کار ها با کیفیت عالی و قیمت مناسب برای مشتریان خود در کمترین زمان ممکن هست.