logo

ایران/تبریز

تراکت

تراکت یعنی چه

تراکت یکی از محصولات پرکاربردی است که امروزه می توانید در همه اطراف خود ببینید و در تمامی مشاغل قابل استفاده است و شاید بیشترین سهم از تبلیغات یک شرکت را این محصول داشته باشد تراکت ها اصولا یک کاغذ با کیفیت با طرح ها و رنگ های متنوع است که روی آن انواع تبلیغات درج می شود و تقریبا همه شرکت های نوپا و یا تازه تاسیس اولین تبلیغات خود را با این روش انجام می دهند.در بحث کیفیت نیز این محصول نسبت به کسب و کار های حرفه ای تر کیفیت بالاتری را ارائه می دهد چرا که هر چه قدر در بخش کیفیت جنس محصول و طراحی آن دقت کنید در سمت مقابل جلب توجه بیشتری را دریافت می کنید.

برای مثال در کسب و کار های فروش مواد غذایی یا فروشگاه های بزرگ زنجیره ای اگر خواستار ترویج تبلیغات خود در بین جامعه باشند تنها انتخاب یک بنر تبلیغاتی برای این کار اصلا کافی نخواهد بود و نتیجه ای خوبی نخواهد داشت و برای همین امروزه با پخش تراکت های تبلیغاتی خود در شهر و درج تخفیف های مناسب جلب توجه بیشتری را دریافت می کنند و یک سویه مناسب برای رشد و تقویت خود در بین دیگر شرکت ها ایجاد می کنند.سادگی و گیرایی تراکت ها یک مزایا محسوب می شود و برای همین طراحی های زیادی را در آن استفاده می کنند ولی انتخاب طراحی مناسب نیز یک پروسه بسیار مهم است چرا که اگر تراکت هایی که برای تبلیغات استفاده می کنید محتوای شلوغی را داشته باشد شاید مخاطب را خسته کند و از انتخاب شما صرف نظر می کند. شما می توانید علاوه بر تراکت از خدمات طراحی لوگو و نشان نیز استفاده کنید.

تراکت
تراکت

تراکت هایی اکثرا استفاده می شوند در مناسبت های خاصی استفاده می شوند و نیازی نیست حتما شرکت ها در همه روز از این محصول استفاده کنند و مورد مهمی که باید در آن دقت کرد این است که تراکت ها در مدت زمانی کوتاه قابل استفاده هستند چرا که کاغذ قابلیت ماندگاری بالایی ندارد ولی می توانید از جنس ضخیم تری استفاده کنید که ماندگاری بالایی را داشته باشد.تراکت ها را می توان در اکثر نقاط شهر دید که پخش شده اند بعضی از این ها چه برف کن های ماشین های پارک شده چه قرار دادن لای در خانه ها باشد همه این ها یک راه ارتباطی است که بتوانید یک تبلیغات خوب داشته باشید.

تراکت ها از تنوع زیادی بهره می برند چه از نظر اندازه چه از نظر کیفیت ولی معمولا از یک جنس در همه تراکت ها استفاده می شود و بقیه موارد را نسبت به سفارش های دلخواه استفاده می کنند برای مثال کاغذ های موجود برای استفاده در چاپ تراکت 4 نوع است و می توانید از کاغذ معمولی تحریر استفاده کنید و یا از کاغذ گلاسه مخصوص استفاده کنید این انتخاب فقط بستگی به بودجه و نیازمندی شما دارد.در مورد هزینه چاپ تراکت نیز می توان گفت یکی از محصولات بسیار ارزان و مناسب برای همه شرکت ها است چرا که قیمت به نسبت کمی را برای چاپ آن دریافت می شود و برای کسانی که می خواهند با هزینه کمی یک تبلیغات مناسب داشته باشند این محصول بسیار مناسب است.

قیمت به نسبت کمی را برای چاپ آن دریافت می شود و برای کسانی که می خواهند با هزینه کمی یک تبلیغات مناسب داشته باشند این محصول بسیار مناسب است.همان طور که گفتیم کیفیت حرف اول را در تبلیغات می زند و باید در آن دقت کافی را داشته باشید برای همین در طراحی باید بیشترین کیفیت موجود را انتخاب کرد در این زمینه ابزار های زیادی وجود دارد ولی استفاده از نرم افزار های گرافیکی بهترین روش است از معروف ترین و محبوب ترین نرم افزار های طراحی تراکت می توان به Adobe In Design CC نام برد که امروزه از بهترین ابزار های  مورد استفاده در طراحی تراکت است این نرم افزار قابلیت طراحی چند صفحه ای را دارد برای همین در طراحی تراکت های دو صفحه ای بسیار کاربرد بالایی دارد.

در تراکت چند اندازه وجود دارد که تقریبا تمامی تراکت ها نسبت به این اندازه ها چاپ می شوند و بیشتر در این سایز ها توزیع می شود اولین سایز A4 که در اندازه سربرگ های موجود در بازار است دومین سایز A5 است این تراکت ها در اندازه نصف یک سربرگ هستند سومین سایز DL است این اندازه در حد یک کارت تبلیغاتی است آخرین اندازه مورد استفاده در تراکت ها A6  است این سایز در اندازه یک کارت پستال است.

موارد مهمی هم در توزیع تراکت ها وجود دارد که باید رعایت شوند تا نتیجه مطلوبی را دریافت کرد برای مثال در محتوایی که برای تراکت انتخاب می کنید نباید نه خیلی زیاد نه خیلی کم باشد چرا عنصر اصلی در تراکت طراحی آن است و نباید زیاد به محتوای فوق العاده فکر کنید.در بخش بعدی جلب توجه است که باید شما در تراکت های خود یک تفاوتی ایجاد کنید که در بین دیگر تراکت شرکت های موجود جلب توجه بیشتری را ایجاد کند.نکته مهم در این مورد این است که شما خواستار انتخاب یک تصویر هستید ولی شاید آن تصویر اصلا مناسب نباشد و این موضوع پیش می آید که شاید اصلا تصویری استفاده نکنید و یک محتوای عالی را ارائه دهید.خود را به جای مشتریان بگذارید و بگویید چرا چون اگر تراکت را توزیع می کنید مخاطب برای چه دلیلی شرکت شما را انتخاب کند برای همین تفکر زیادی را در این باره داشته باشید محتوای مناسبی را انتخاب کنید قبل از ارائه تراکت خودتان چند بار محتوا را بخوانید و بعد از تایید آخر آن را توزیع کنید.

در غریزه انسان این وجود دارد که به رنگ های روشن علاقه دارد برای همین هم می توانید مثل یک جعبه مداد رنگی از همه رنگ ها در تراکت های خود استفاده کنید ولی تاکید بر این است که از رنگ های شاد استفاده کنید تا بیشترین جلب توجه را داشته باشید برای مثال استفاده از رنگ های آبی,زرد,سبز,قرمز,نارنجی از بهترین روش برای جلب توجه است و در بین جامعه این رنگ ها محبوبیت بالایی دارند.مورد بعدی در تراکت ها این است که از فونت های مناسبی استفاده کنید تا یک متن با نوشتار زیبا را ارائه دهید اگر چه تراکت از محصولات تبلیغاتی است برای همین از فونت های استفاده شده در دیگر محصولات تبلیغاتی استفاده می شود برای مثال فونت های B Yekan  و B Mitra از معروف ترین فونت های مورد استفاده در تراکت ها و دیگر محصولات است.

ما در شرکت تبلیغاتی مادو با استفاده از به روزترین روش ها و پیشرفته ترین ابزار ها به وسیله ی افراد مجرب و باتجربه اقدام به انجام انواع خدمات تبلیغاتی ماننده طراحی و گرافیک، لوگو و نشان، چاپ افست، مدیریت اینستاگرام، طراحی سایت و سئو، عکاسی صنعتی و موارد بسیار دیگری می کنیم که این خدمات شامل زیر شاخه های گسترده ای از قبیل برچسب،بروشور، بسته بندی، بنرهای انتخاباتی، بنرهای اینستاگرامی، بنرهای تبلیغاتی، پوستر، تابلو و بیلبورد، تراکت، تقویم، ست اداری، سربرگ، کاتالوگ، کارت ویزیت، کیف دستی و …  هستند. هدف ما در شرکت تبلیغاتی مادو انجام کار ها با کیفیت عالی و قیمت مناسب برای مشتریان خود در کمترین زمان ممکن هست.